Privatlivspolitik

Vilkår og betingelser

Business Horsens er en uafhængig og selvstændig forening med hjemsted i Horsens Kommune. Business Horsens er det lokale erhvervslivs interesseorganisation og talerør. Business Horsens’ formål er at tilbyde ydelser, der fremmer innovation og vækst hos foreningens medlemmer samt medvirke til forbedring af rammevilkår, den almindelige erhvervsudvikling og markedsføringen af Horsens-området.

Medlemskab

Medlemskab hos Business Horsens er løbende og gælder frem til udmeldelse. Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til Business Horsens. Se i øvrigt foreningens vedtægter her

Behandling af oplysninger og persondata

Business Horsens registrerer følgende informationer om en virksomhed eller potentiel virksomhed efter kontakt:

Virksomhedsnavn, CVR-nummer, tlf, e-mail, adresse, postnr. og by

  • Kontaktpersons navn, tlf., e-mail, og evt. stilling
  • Kontaktpersons CPR-nummer såfremt virksomheden endnu ikke er registeret med CVR
  • Hvordan Business Horsens kan eller er i gang med at hjælpe virksomheden.

Formål

Oplysninger bruges til at identificere dig som bruger, registrere dine anmodninger, levere de services, du har efterspurgt, samt til at optimere vores services. I nogle tilfælde desuden som dokumentation over for Horsens Kommune vedr. antal og typer af kontakt med virksomheder og potentielle virksomheder og for at opfylde lovkrav.

ESCRM

En del af de oplysninger, som vi indsamler om dig, vil blive registreret i et CRM-system kaldet ESCRM, som landets erhvervscentre, erhvervshuse og kommuner samt udvalgte offentlige og halvoffentlige samarbejdspartnere har adgang til. Det sker med det formål, at sikre rammerne for bedre vidensdeling og udnyttelse af ressourcerne på tværs af erhvervsfremmende enheder. Business Horsens er sammen med de øvrige parter fælles dataansvarlige for den behandling der sker i ESCRM-systemet.

Udfyldelse af formularer

Ved udfyldelse af formularer på www.businesshorsens.dk registreres de opgivne oplysninger i vores system og videresendes til en af Business Horsens’ medarbejdere. Oplysningerne indsamles og videregives, sådan at Business Horsens kan hjælpe med henvendelsen.

Nyheder fra Business Horsens

Ved indmeldelse i Business Horsens vil kontaktpersonen modtage nyheder, tilbud og invitationer samt anden relevant medlemsinformation pr. mail, SMS og evt. brev.

Ved sign-up i øvrigt til Business Horsens’ nyhedsmail gemmer Business Horsens navn, virksomhed og mail i nyhedsmailsystemet MailChimp.

Der oplyses om vilkår og betingelser ved sign-up både på hjemmeside og på trykt formular. Vilkår og betingelser betragtes som accepteret efter sign-up.

Nyhedsmails kan til enhver tid afmeldes via de enkelte nyhedsbreve eller ved at kontakte sekretariatet på mail@businesshorsens.dk.

Tilmelding til arrangementer og netværk

Ved tilmelding til registreres følgende oplysninger:

Navn, virksomhed, adresse, e-mail, tlf., evt. EAN-nr, interesser og kendskab til relevante emner.

Oplysningerne bruges til deltagerlister til omdeling, navneskilte samt fakturering og registrering i vores medlemsdatabase.

Vi deler i nogle tilfælde nogle af dine oplysninger (navn, virksomhed) ifm. udlevering af deltagerlister til øvrige deltagere, afholdelsesstedet samt oplægsholdere på det arrangement eller i det netværk, du er tilmeldt. 

Ovennævnte behandling af oplysninger oplyses også i forbindelse med tilmelding via tilmeldingsformular på www.businesshorsens.dk.

Brug af billeder

I forbindelse med events og netværksarrangementer afholdt i regi af Business Horsens tages der billeder. Disse billeder kan bruges på:

  • www.businesshorsens.dk og websites knyttet dertil
  • Sociale medier tilknyttet Business Horsens
  • Tryksager produceret af Business Horsens
  • Powerpoint-præsentationer

Ønsker du ikke at figurere på disse billeder, kan du henvende sig til en af Business Horsens’ medarbejdere inden starten på det pågældende arrangement.

Ønskes et billede efterfølgende fjernet, bedes du kontakte Business Horsens på mail@businesshorsens.dk.

Alle deltagere bliver informeret om ovenstående ifm tilmelding.

Rekruttering

Ved modtagelse af ansøgning og bilag, bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job.

Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden, medmindre det fremgår tydeligt af stillingsopslaget.

Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning og bilag blive slettet.

Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag max. i 6 måneder, hvorefter det slettes. Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 6 måneder, indhentes særskilt samtykke hos kandidaten.

Dataminimering

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse. 

Data holdes ajour

Da vores services er afhængige af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne nedenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne.

Periode for opbevaring

Ved udmeldelse slettes personlige oplysninger om kontaktpersonen, mens virksomhedsdata bibeholdes og fakturaoplysninger opbevares i henhold til gældende lovgivning og revisionskrav.

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger

Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af it-løsninger, backup, leverandør til udsendelse af nyhedsmails. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til deres egne formål. I relevante tilfælde videregives data til banker og inkasso.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. til andre formål vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Data om din brug af websitet, hvilket indhold du evt. klikker på, din geografiske placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Brug af cookies” nedenfor. Oplysningerne anvendes til optimering af indhold og services.

Brug af cookies

Webstedet www.businesshorsens.dk ejes af BusinessHorsens, CVR-nr. 88669614, Chr. M. Østergaards Vej 4A, 8700 Horsens.

Når du benytter vores website businesshorsens.dk, indsamler og behandler vi en række informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, arrangementer, netværk, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, indmelder dig i foreningen samt øvrig brug af services eller køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider, du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med indmeldelse eller tilmelding til arrangementer og netværk.

Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet.

Cookies gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger og udføre statistik. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Hvis du sletter eller blokerer cookies kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.

Sådan afviser eller sletter du dine cookies

Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din Internet-browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi disse funktioner og services forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

Cookies, som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende nemt slettes. Benytter du en PC /computer med en nyere Internet-browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne: CTRL + SHIFT + Delete.

Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

Microsoft Internet Explorer

Google Chrome

Safari

Firefox

Husk: Bruger du flere Internet-browsere, skal du slette cookies i dem alle.

Tredjepartscookies

Websitet indeholder cookies Google Analytics. Formålet med disse er at indsamle statistik til optimering af indhold og services samt tilmelding til nyhedsmail, hvis du vælger at udfylde dette.

Sikkerhed

BusinessHorsens er dataansvarlig for de oplysninger, som vi indsamler om dig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Dine rettigheder

Du har til en enhver tid ret til at få indsigt i data, som vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig eller få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.

Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål.

Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af personoplysninger, kan du gøre det på: mail@businesshorsens.dk eller tlf. 7561 1888.
Du har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.